20 listopada 2015

Inspiracje prezentowe część 2

Dzisiaj kolejna garść pomysłów na prezenty. W założeniu dla chłopców w wieku 3-4 lat, ale każdy znajdzie tu coś dla siebie. Bez wahania większość z przedstawionych rzeczy sprezentowałabym Młodej, więc mamy dziewczynek też zapraszam do oglądania.

A po weekendzie inspiracje prezentowe dla młodszych dzieci, roczniaków i dwulatków.

Zabawki


1. Drewniany zestaw konstrukcyjny (Pintoy). 100 elementów: śrubki, koła, deseczki do nieograniczonej twórczości.
2. Zestaw klocków magnetycznych XMAG. Magnetyczne pałeczki, kulki i panele w różnych kolorach. Zabawa na długie godziny.
3. Bilibo. Do kręcenia, bujania, zjeżdżania. Do zabawy w wodzie, piasku i na śniegu. Jako krzesło i pojemnik na zabawki. A nawet i za hełm może robić :).
4. Drewniany kulodrom Trix Track (Wonderworld). Zjeżdżalnia dla kulek do samodzielnego złożenia. W toczących się kulkach jest coś fascynującego, nawet dla mnie.
5. Magnetyczna układanka Geocharacter (DJECO). Zamykana tablica i 35 magnesów. Dobra zabawka na podróż.
6. Georello Kaleido Gears (Quercetti). Zestaw kół zębatych do tworzenia ruchomych konstrukcji. A bonusowo uczy podstaw mechaniki.

Praktyczne




1. Słoń - pojemnik na przekąski (Boon). Lunchbox z przegródkami, do zabrania na wycieczkę, do przedszkola, do szkoły.
2. Stolik do samochodu (Tuloko). Przydaje się także w podróży samolotem czy pociągiem. Do rysowania, układania puzzli i innych zabaw. Dodatkowo mapa Polski dla dzieci.
3. Bidon z termoizolacją (ALFI). Szczelny bidon utrzymujący temperaturę napoju, pojemność 0,35 l.
4. Zabaworek (Momo). Rewelacyjny worek-mata do zabawy drobnymi przedmiotami. Idealny do klocków lego. Po skończonej zabawie wystarczy złożyć worek i już posprzątane :).
6. Kuferki pirackie. Tekturowe walizki na chłopięce skarby.

 Gry i puzzle



1. Uratuj pingwiny (Wonderworld). Lodowiec się topi, gdzie mają się podziać pingwiny? Uratuj je! Gra kooperacyjna, która przy okazji uczy o ochronie środowiska. Figurki pingwinów są przecudne, a cała gra wykonana jest z ekologicznych materiałów.
2. Mądry Zamek (Granna). Jednoosobowa gra dla osób w każdym wieku. Kilka klocków i książeczka z wzorami do ułożenia. Wydaje się proste (i pierwsze zadania takie właśnie są), ale im dalej, tym większe wyzwanie.
3. Pycha Micha (Granna). Gra zręcznościowa. Głodne psiaki muszą łapać uciekające ciasteczka. 
4. Puzzle Barbapapa Droga (Barbo Toys). Puzzle ze znakami drogowymi do układania ulic w różnym kształcie. Solidne, można po nich jeździć autkami. 3,5 metra drogi!
5. Colorama (Ravensburger). Gra edukacyjna o kolorach i kształtach. 
6. Potwory do szafy (Granna). Gra kooperacyjna, świetna na oswojenie potworowych lęków. Zagoń potwory do szafy!


Książki



1. Eva Susso, Benjamin Chaud, Yeti (Zakamarki). Uno i Mati idą pojeździć na desce, a spotykają... Yeti. Zabawna zimowa historia z przepięknymi ilustracjami B. Chauda.
2. Jonathan Lindström, Tak się wszystko zaczęło (Czarna Owieczka). Książka o początkach życia na Ziemi, o ewolucji, o człowieku. Dla wszystkich małych ciekawskich.
3. Wojciech Widłak, Wesoły Ryjek i zima (Media Rodzina). Kolejny tom opowiadań o małej śwince i jej rodzinie, tym razem z zimą i świętami w tle. 
4. Sven Nordqvist, Pettson i Findus (audiobook, czyta Jerzy Stuhr). Historie o staruszku Pettsonie i jego kocie Findusie w interpretacji Jerzego Stuhra. Świetne!
5. Gunilla Bergström, Hokus-pokus, Albercie (Zakamarki). O Albercie pisałam już kiedyś tutaj. To nadal nasz hicior. Hokus-pokus jest dłuższe niż inne książki z serii. Młoda dostanie pod choinkę.
6. Marianne Dubuc, Lew i ptak (Wydawnictwo Łajka). Minimum słów, niesamowite ilustracje, piękna historia. Pozycja obowiązkowa.
7. Ilustrowany inwentarz drzew (Zakamarki). 57 drzew i krzewów zilustrowanych i opisanych. Piękne!

Drobiazgi



1. Magnetyczna podkowa. Wysokość 21 cm, do testowania i odkrywania praw fizyki. Mamy ją i niedługo pokażemy w akcji.
3. Kolejkostrada (ZuzuToys). Taśma klejąca z motywem torów. 5 cm szerokości, 50 metrów długości. 
4. Gra Mistiboo! (DJECO). Klasyczny "Piotruś", ale z fluorescencyjnymi kartami. Można grać po ciemku!
5. Clever putty/sprytna plastelina. Niezwykła substancja, którą można odbijać jak piłkę, rozciągać, rwać na kawałki. Do zabaw sensorycznych.
6. Naklejki wielokrotnego użytku Pojazdy (Melissa & Doug). 5 plansz (między innymi dworzec i lotnisko) oraz 165 naklejek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz